Dag 1 26-12-2015

26 december 2015 - Panama-stad, Panama

De dag van vertrek is dan eindelijk aangebroken. Vandaag vertrekt ik voor ongeveer 4 maanden naar Centraal Amerika. De eerste twee weken zal ik verblijven in Granada in Nicaragua. Hier zal ik bij een gastgezin verblijven en spaanse lessen volgen. Hierna zal ik doortrekken naar Leon, een andere stad in Nicaragua. Daar zal ik de volgende acht weken verblijven om mijn coschap gynaecologie te volgen aan de Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua (UNAN). Vervolgens zal ik nog een aantal weken rondreizen door centraal amerika. Die plannen liggen nog niet vast, maar ik zal op 18 april weer terug naar huis komen.
Vannochtend, op de verjaardag van mijn vader, ben ik door papa, mama, Mirte en Wout uitgezwaaid op schiphol om daar het vliegtuig naar Panama te nemen. Daar wacht ik nu momenteel op mijn overstap naar Managua, om te kijken of ik Nicaragua in kan komen:)

1. Helen:
    27 december 2015
    Aaah, veel plezier schattie. Succes met je volgende vlucht!
  2. Guus:
    Hola Fenne,

succes en super veel plezier in centro america!
  3. Vera van Ewijk:
    27 december 2015
    Hey Fenne! Veel plezier en succes met je reis. Doe voorzichtig! Groetjes Vera, Joshua en Floris.
  4. Nel en Rob:
    27 december 2015
    Succes en probeer ook te genieten van alles ! Wat een prachtige kans
  5. Mariet en Wil:
    27 december 2015
    Ha Fenne...Fijn dat de reis goed is verlopen en dat je veilig bent aangekomen op je eerste adres. We zijn zooooo benieuwd naar de rest! Laat maar vaak wat van je horen!! Liefs en heel veel kusjes Pap en Mam
  6. Laura:
    27 december 2015
    wauw fenna wat ga jij een mooi avontuur tegemoet!
    Ik wens je heel veel succes en plezier en ik ga je volgend.

Geniet van alles wat komen gaat.

Groetjes Laura Vd Coelen
  7. Lilian&Ton:
    Ha Fenne,
    Wij wensen je een hele mooie en leerzame reis daar in Nicaragua. Geniet van al dat moois en ik ga je blog volgen
    Gr Ton&Lilian
  8. Ien:
    27 december 2015
    Veel plezier Femme zie je nog als onzekere brugpieper de straat uitfietsen, wat gaat de tijd snel! Geniet van deze topervaring.
  9. Gerrie:
    Hoi Fenne
    Wat een avontuur! Heel veel succes ermee. Ik ga je volgen!
  10. Trudy & Ad:
    27 december 2015
    Hoi Fenne, wat leuk om je zo te volgen! Geniet van de geweldige en in alle opzichten indrukwekkende tijd daar. We blijven je zeker volgen. Heel veel succes.
  11. Trudy en Geert:
    Ha Fenne,
    Gisteren hebben we je via de mail nog een goede reis gewenst. Die is intussen dus al een heel eind goed verlopen. Een goed begin is het halve werk!
    Ga genieten van de komende 4 maanden en stop al je ervaringen maar in een grote rugzak. Veel succes en veel plezier!!!! Groetjes, Trudy van den Broek
  12. Doreth:
    Dag Fenne,
    Reislustige jongelui zijn ons niet vreemd. Maar wat jij gaat doen! Naast reis ervaringen opdoen je ook nog bekwamen in het Spaans en in de gynaecologie en dat in je uppie. Petje af en geniet.
  13. Jan en moniek:
    Hoi Fenne
    Geniet ervan

Monique en Jan
  14. Margriet Vloet:
    27 december 2015
    hoi fenne, fijn dat je goed bent aangekomen en leuk om je te volgen! succes en liefs van ons.
  15. Marian Bartray:
    28 december 2015
    Hoi Fenne, super leuk om je reis en je werk voor je coschap gynaecologie te volgen! Heel veel suc6 daar en ga vooral heel veel genieten en ervaren. Je komt terug met een schat aan informatie en ervaringen!! Groetjes Marian
  16. Jose:
    29 december 2015
    Ha Fenne, de aftrap is gemaakt en je bent in Nigaragua. Wat een avontuur en dat ook nog in je uppie! Ik ben nu al super trots op je. ga ervoor en vooral ook genieten. Dikke knuffel en groetje van ons
  17. Oma door:
    1 januari 2016
    Fenne een gelukkig 2016 oma
  18. Jet Houben:
    4 januari 2016
    Dag lieve dappere Fenne, wij wensen je heeeeel veeeeel prachtige ervaringen en enorm knap dat je hier in je eentje aan bent begonnen!!! Wij hebben alle vertrouwen in jouw talenten en kwaliteiten en volgen je graag via je blog. Veel lieve groetjes, Mark, Sjoerd, Adri en Jet
  19. Gerrie:
    15 januari 2016
    Mooi Fenne. Wat goed te horen dat je het naar je zin hebt!
  20. Jeanne Nijsen:
    18 januari 2016
    Hallo Fenne
    Hoe is het,verloopt nog alles naar wens......
    Hopelijk wel, geniet ervan,
    en heel veel plezier