27-12-2015 - 13-01-2016

14 januari 2016 - León, Nicaragua

De eerste twee weken in Nicaragua en het eerste deel van mijn reis zijn alweer voorbij. Na mijn vlucht overleefd te hebben, stond er een taxi op mij te wachten die mij naar mijn gastgezin in Granada bracht. Hier heb ik de eerste twee weken doorgebracht en in de ochtenden Spaanse lessen aan een kleine taalschool gevolgd. School is een beetje een groot woord, want de lessen worden gegeven in een huis, waar ze in de woonkamer wat tafeltjes en stoeltjes hebben neergezet. Op mijn eerste lesdag, zijn er geen andere studenten en bsluit ik tussen de middag de stad te bekennen. Hier ontmoet ik Sara, een Fins meisje met wie ik die avond in de stad wat ga drinken. Normaal heb ik 3x in de week een middagactiviteit met de school, maar ik besluit de dag erna met Sara een boottocht te maken naar de talrijke, kleine eilandjes in Lago Nicaragua. Op mijn tweede schooldag ontmoet ik Zach en Saloni, twee andere studenten van mijn taalschool. Met hen trek ik de rest van de twaee weken veel op. We heben in de middag de activiteiten van de school samen en besluiten nieuw jaar te vieren in een treehouse hostel in de jungle. Wat een speciale plek om het nieuwe jaar in te luiden! Op 1 januari ijn er geen lessen, dus besluiten we een weekendje weg te gaan. Zach en ik vertrekken op vrijdag naar Isla de Ometepe. De dag erna huren we twee scooters en gaan we het eiland verkennen. Het is geweldig! Onderweg zien het normale straatleven aan ons voorbij gaan, we stoppen bij een natuurpark waar we een wandeling maken en we gaan zwemmen in een natuurlijk  zwembad, waar een gezellige mix van locals en touristen verkoeling zoekt. In de avond sluit Saloni bij ons aan en gaan we, samen met mensen die zij in haar hostel heeft leren kennen, eten bij een Italiaan. De dag erna belkimmen we de vulkaan Concepcion. Na een zware klim en een schitterend uitzicht, beginnen we aan de afdaling. Echter na een paar minuten valt Saloni waarbij ze haar enkel ernstig bezeerd. We kunnen nu alleen nog maar stapje voor stapje, heel langzaam verder wandelen. Gelukkig zijn we toch nog op tijd terug voor de laatste boot die ons terug brengt naar het vaste land. De week erna hebben we een nieuwe student in de taalschool en met z'n vieren hebben we een gezellige week samen. Op de woensdag hebben we les aan de rand van een mooie laguna, waar we ook tijd krijgen om te zwemmen. Na een leuk afscheidsfeestje, ga ik op de zaterdag verder naar Leon. Hier zal ik de komende acht weken verblijven voor mijn coschap. Aangekomen in mijn residencia, leer ik twee Nederlanders kennen met wie ik dezelfde avond nog de stad in ga. Eergisteren zou mijn eerste coschap dag beginnen, maar omdat  'de dokter' er niet was, kon ik na 10 minuten weer naar huis. Gisteren wel voor het eerst in het ziekenhuis begonnen. Het is nog erg lastig om de artsen en patiënten te volgen. Ze praten vrij onduidelijk Spaans en ze praten met name heel erg snel. Maar de eerste ervaring van te veel vrouwen in een te kleine, warme kamer, chaos in de gangen en rondvliegende duiven in het ziekenhuis is in ieder geval binnen. Ik heb al een aantal vt s kunnen doen, wat bloed kunnen prikken en vandaag heb ik een steralisatie en een keizersnede kunnen bijwonen! De dagen beginnen vroeg, maar zijn ook op tijd afgelopen. Voor de rest vermaak ik me prima ier! Dit weekend staat een hike naar de top van een vulkaan met een oernachting op de vulkaan op d planning. Ik ben benieuwd hoe de rest van de weken in het ziekenhuis zullen verlopen, maar daar zal ik jullie later meer over vertellen!

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn vorige blog!
Liefs Fenne

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Helen:
    Wauw Fenne! Wat heb je al veel leuke dingen gedaan! Succes nog. Liefsss
  2. Marielle en thijs:
    Ha lieve Fenne,
    Super te horen dat het je goed gaat!Al veel kunnen zien en ondernomen, mooi!Heel veel succes met je co-schap de komende weken.Dikke kus van ons x
  3. Lisa:
    Hey Fenne,
    Wat bijzonder om te lezen wat je al allemaal gezien en gedaan hebt! En dan is dit nog maar het begin... Mooie foto's! Ook wel apart die duiven in een ziekenhuis haha. Leuk dat je al wat dingen hebt mogen doen! Geniet ervan in Nicaragua, het ziet er prachtig uit! Verder wens ik je een leerzame tijd toe, maar dat zal helemaal goedkomen. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaaltje!
    Groetjes vanuit Well,
    XX Lisa.
  4. Mariet en Wil:
    Ha Fenne
    Wat een bijzondere en leuke ervaringen al in deze korte tijd. Je doet t fantastisch!!
    Hou je taai en kijk je ogen uit!
    Liefs
    Mam
  5. Wil en Mariet:
    14 januari 2016
    Wat een goede samenvatting van al je belevenissen de afgelopen weken. Wat maak je veel mee en gelukkig zoveel leuke dingen en veel leuke mensen die je al ontmoet hebt.Leuk die foto's, fantastisch land. Succes in de "duiventil".
    kus
    pap
    PS voor diegene die niet weten wat vt's zijn: vaginaal toucher, tja je doet er tenslotte gynaecologie en verloskunde, dus dat onderzoek is belangrijk om te beheersen.
  6. Riet Uijting:
    Dag Fenne,
    Indrukwekkend om in zo'n natuurschoon te vertoeven.
    Succes met de vele ervaringen en alles wat voorbij komt op
    je studie pad. Klik op "opslaan"en...het blijft in je geheugen??
    Zo word je een goede arts.
    een lieve groet uit Geijsteren, Riet
  7. Jose:
    15 januari 2016
    Ha Fenne, super om te lezen dat je het naar je zin hebt en zoveel nieuwe mensen hebt ontmoet. Je hebt zeker niet stil gezeten....Ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen in het ziekenhuis. Pas goed op jezelf en genieten!
    Lieve groetjes van Jose
  8. Oma door:
    15 januari 2016
    Dag Fenne wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en al zoveel gezien en meegemaakt.hier zijn alleleen vliegen muggen binnen ,zo zie je het verschil daar en hier als het daar maar bij blijft en dat hoort er ook bij Pas goed op je zelf kusje oma
  9. Monique Sijberts:
    16 januari 2016
    Hoi Fenne,
    Wat een geweldige ervaring! Leuk dat we zo mogen volgen wat onze "Wellse" jeugd onderneemt.
    Geniet er nog van!
    Groeten van fam. Sijberts uit de Grotestraat.
  10. Marian uit Wanroij:
    23 januari 2016
    Het blijft toch altijd heel erg gezellig om je reisverhaal te lezen. Wat een ervaring doe je op. Geniet van de mogelijkheid dat het kan. Veel plezier en succes met de Spaanse les.
    Kun je je al een beetje verstaanbaar maken? Dat zal zeker moeten de komende tijd.